Battlefield 4 anmeldelse (PC)

Battlefield serien har opbygget sit ry på mindeværdige øjeblikke. Nogle af dem episke, nogle intime, nogle knap så troværdige. YouTube er fyldt med klip af mennesker langt bedre på slagmarken end dig, der laver fantastiske ting. Battlefield 4 vil have dig – ja , dig – for at opleve endnu mere spændende , mere episke øjeblikke end nogensinde før med en styrket singleplayer historie og tilføjelsen af ​​kortændrende levolution-events og massiv online ødelæggelse. Det er formålet – og i denne henseende er spillet en bragende succes. Derfor syntes jeg at jeg ville lave en lille Battlefield 4 anmeldelse.

Battlefield 4 er et væsentligt skridt fremad fra nummer 3 , både on-og offline. Ændringen er mest markant i singleplayer delen, hvor dine holdkammerater Irish og Pac har mere udviklede personligheder, og der er nogle meget mindeværdige små øjeblikke i mellem alt skyderiet og eksplosionerne.

BOLx9-qCYAAc3S9Multiplayer har også udviklet sig, og “Levolution” gør en kæmpe forskel når man spiller online. Mens det at man kan vælte skyskraberen i belejringen af ​​Shanghai kort er en visuel nyhed, ændrer den samtidig reelt formen på kortet. Andre kort ændrer sige endnu mere dramatisk, og tvinger dig virkelig til at ændre måden du spiller på. Den tyfon, der begynder at rase halvvejs gennem Paracel Storm kortet ser utrolig ud, og øger betydningen af ​​kamp til søs. I mellemtiden, når du oversvømmer hele byen i “Flood Zone”, er det med til markant at intensivere kampene på hustagene og de sidste små pletter af tør jord der er tilbage.

Det faktum, at “levolution” er sådan en succes er bevis på det utrolige level-design i Battlefield 4. De fleste kort har flere lag og områder, hvilket betyder at du ofte kan blande jord, hav og luftkamp med close quarter combat. Sagt på en anden måde vil hovedparten af alle kort passe til enhver spillestil, og giver dig mulighed for at være lidt kreativ med ødelæggelsen.  Ja, jeg kørte en tank gennem et hus, og det kollapsede. Ja, jeg sad på et tårn med en snigskytteriffel og skød en mand ud af en helikopter. Alle meget mindeværdige øjeblikke.

Samlet set føles multiplayer hurtigere og mere aggresiv. Klasser er velafbalancerede og der er ingen enkelt class, der dominerer en enkelt kort – der er plads til alle.

BF4_Screen_01Og nu lidt tech-snak. Spillets hurtighed er i vid udstrækning takket være det faktum, at PS4 og PC-versionerne er låst til 60 billeder i sekundet , hvilket gør at både single- og multiplayer føles smooth og dødbringende. Selv når ildkampe bliver rigtigt intense på mindre kort som “Operation Locker”, eller kæmpe “levolution” øjeblikke påvirker et helt kort, forbliver spillet smooth.

Som en samlet pakke, er dette den bedste Battlefield nogensinde . Mens single-player  delen langt fra er perfekt, er det jo som altid på multiplayer delen hvor BF4 skinner lysest . Du kan ikke forestille dig hvor genialt designet kort, modes og klasser er, før du selv oplever disse øjeblikke.

Derefter – og først derefter – vil du være ligeså forelsket i dette spil som jeg er.

Her kan du se hvad Battlefield 4 kræver af din pc, og om det måske er på tide at få skiftet det grafikkort. Den nye spilmotor i Battlefield 4 stiller naturligvis store krav til maskineriet derhjemme, men kunne du uden problemer spille Battlefield 3, vil jeg mene at du nok skal klare den.

Minimum Systemkrav (PC)

• Dual core CPU (Intel Core i5 or AMD “Bulldozer”).
  • Minimum 4 GB ram