Call of Duty: Ghosts – Anmeldelse

Mens single-player kampagnen ikke levede op til forventningerne, er Ghosts’ multiplayer lige på niveau med hvad du ville forvente, men ikke meget mere. Ja, der er nye elementer såsom evnen til at glide, kigge ud fra hjørner, interagere med bestemte døre og sprænge dele af kortet. Men de ekstra features gør kun lidt for at opfriske gameplayet. Åbning og lukning af døre i særdeleshed kan næsten helt ignoreres, med mindre du spiller et målorienteret hold spil, da der intet reelt behov er for at begrænse fjendens hold fra et område på et kort i en deathmatch mode. Ødelæggelsens niveau er ret ringe , især når man ser på Battlefield 4′s “levolution” system.

4370COD_Ghosts_Chasm_AmbushGhosts’ største multiplayer tilføjelse er muligheden for tilpasning af din figur. Der er et væld af oplåselige ansigter, uniformer, våben og striber at vælge imellem, som du kunne tilbringe timer på at fifle med.

Multiplayer omfatter også nye spilmodes: Mest bemærkelsesværdige er Cranked og Blitz . Cranked er Team Deathmatch med et twist. Hver gang du får et kill, har du 30 sekunder til at dræbe igen, før du selvdestruerer. Blitz er den mest underholdende nye mode. Det er som at løbe spidsrod når hver spiller desperat forsøger at bevæge sig gennem modstandernes forsvar for at nå målet på den anden side af kortet. Fordi enhver spiller på et hold kan score, er det ligesom at spille et spil katten efter musen, hvor du både er katten og musen på én og samme tid. Faktisk ret sjovt.

I sidste ende benytter Call of Duty: Ghosts blot den samme formel som sine forgængere og byder ikke på megen innovation. I stedet er der bare blevet tilføjet lidt mere lir. Du får flere killstreaks og frynsegoder at vælge imellem, flere monstre at dræbe, og endnu flere eksplosioner at flygte fra. Og mens du kører gennem en kollapsende bygning for 10′ende gang, er den ophidsende følelse og spændingen du følte i de tidligere spil nærmest forsvundet. Der er ingen mindeværdige figurer, ingen overraskelser – bare mere af det du allerede har set før.

Official-Call-of-Duty-Ghosts-Squads-TrailerDet som spillet skal sælges på er multiplayer delen. Evnen til helt at tilpasse din soldat, det polerede gameplay og et par underholdende tilføjelser, vil gøre at du igen og igen vender tilbage til slagmarken med vennerne.

Forvent bare ikke en revolutionerende ny oplevelse.